2024. Május 05. vasárnap
Közel háromhónapnyi bezártság után új fejezet kezdődik az életünkben: visszakapjuk vágyott szabadságunkat. Az utazók nagy örömére ismét megnyílnak előttünk az európai országok határai, és egy nemrég készült felmérés alapján a többség idén busszal indulna felfedezőútra. Érdekes tényekről számol be egy friss, a magyarok utazási szokásait vizsgáló felmérés több ezer válaszadó bevonásával. A koronavírus hatására korábban sokan letettek a külföldi nyaralásról vagy őszre halasztották azt, most azonban, hogy újra nyílnak a határok, sorban karantén kötelezettségek kerülnek eltörlésre, feltámadni látszik az utazási kedv. A felmérés előrejelzései szerint a belföldi turizmus is fellendülhet, ami már június első felében abszolút tapasztalható is a hazai vendéglátók számára.

Márciusban sokként érte a kontinenst, hogy egy, az egész életünkre nagy hatást gyakorló világjárvány miatt változtatnunk kell az addigi szokásainkon. A legnehezebb talán a bezártság okozta nehézségek leküzdése volt, amelyet bízunk benne, napokon belül, akár már szombattól magunk mögött hagyhatunk. Ahogy életünk fokozatosan visszatér a régi medrébe, sorban nyitják meg határaikat a Schengen-i övezet országai. Lassan, de biztosan újra aggodalom nélkül utazhatunk, így az idei nyárra nem kell „elmarad” táblát akasztani.

Horvátország

Jelenleg az alábbi országokba utazhatunk a hazaérkezést követő kötelező karantén nélkül: Szlovénia, Ausztria, Szlovákia, Csehország, Szerbia, Németország. A hazaérkezést követő kötelező 2 hetes karantént vállalva pedig további úticélok is megnyílnak előttünk.

-------------------------------------a cikk lentebb folytatódik------------------------------------------

Legyen lapos a hasa!

A legtöbb ember a hasára hízik, és gyakran egy sikeres fogyókúra után sem tűnnek el a hasi zsírpárnák, az úszógumik.

Itt egy jó kis haslaposító koktél! Megnézem >>

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

61 százalékunk szeretne külföldre utazni

Elutazhatunk például tengerparti városokba (a legnépszerűbb mediterrán desztináció Horvátország), ám továbbra is kiemelten fontos a biztonsági intézkedések betartása. A hazai utazási irodák jól reagáltak a nem várt helyzetre; buszaikat ózonszűrős légtisztító berendezéssel látták el, hogy biztonságossá tegyék a csoportos utazásokat, függetlenül attól, hogy az úti cél az ország határain belül vagy kívül helyezkedik el. A fent említett felmérésből kiderül, az 1500 megkérdezett 61%-a szeretne az ország határain kívülre utazni (kék, piros, sárga és zöld szavazatok alapján), 64%-uk autóbusszal, idegenvezetéssel.